Візит в Молдову за досвідом у впровадженні інклюзивної освіти

Візит в Молдову за досвідом у впровадженні інклюзивної освіти

З 1 по 5 грудня 2019 року директор КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Новоград-Волинської міської ради Наталія Борис перебувала в Республіці Молдова у складі української делегації, до якої ввійшли представники ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗ «ОІППО» ЖОР та директора ІРЦ Житомирської області, на запрошення Фонду Lumos, з метою вивчення досвіду у забезпеченні якості впровадження інклюзії в Молдові.

В ході візиту учасники делегації ознайомилися з діяльністю «Lumos Foundation» (міжнародної неурядової благодійної організації, заснованої британською письменницею Джоан Роулінг, що сприяє припиненню інституціалізації дітей у всьому світі) в Республіці Молдова, його внеском у розвиток інклюзивної освіти, програмою діяльності в Україні та моделлю включення та участі дітей в захисті своїх прав. Зустрілися з представниками Міністерства освіти, культури та досліджень Молдови, які презентували інформацію про розвиток інклюзивної освіти в країні. Відбулася зустріч з представниками Республіканського центру психолого-педагогічної підтримки, який діє на кшталт інклюзивно-ресурсного центру, з представниками Яловенського районного департаменту освіти. Відвідали уроки в інклюзивних класах Теоретичного ліцею ім. П.Штефенуке та ознайомилися з досвідом розвитку інклюзивного навчання на рівні освітніх навчальних закладів. Зокрема, закладі навчається 927 учнів, з них 41 дитина з особливими освітніми потребами, 32 дитини з обмеженими можливостями і 31 дитина з тяжкими формами обмежених можливостей. Цікавою була зустріч в дитячому садочку № 5 Яловенського району, відвідування занять, де виховуються діти з ООП, ознайомлення з досвідом розвитку інклюзивної освіти на рівні дошкільних навчальних закладів. В даному садочку виховується 507 дітей, з них 57 дітей з особливими освітніми потребами.

Особлива увага була приділена роботі делегації в службі психолого-педагогічної підтримки району Яловень: ознайомлення зі сферами діяльності, цілями і задачами. Вивчався досвід СПП у проведенні комплексної оцінки психолого-педагогічного розвитку дитини, методичної підтримки навчальних закладів, веденні документації.

Основними меседжами стали: незабутні зустрічі з професіоналами та цілеспрямованими людьми в сфері інклюзії; впевненість в успіху; з впровадженням інклюзивної освіти, молдовські освітяни виходять із зони комфорту, змінюючи відношення та навики роботи; зміни – це складно, щоб щось змінити, необхідно вчитися; на зміни потрібен час; підтримка владою інклюзивного навчання на всіх її рівнях; участь дітей разом з дітьми, а не для дітей; підтримка батьків дітей з особливостями.

Наталія Борис,

Директор КУ «Інклюзивно-ресурсний центр»

Новоград-Волинської міської ради

Кiлькiсть переглядiв: 445

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.